Wonen met ruim 30 man: moordneigingen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Belle Jansen - WaarBenJij.nu Wonen met ruim 30 man: moordneigingen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Belle Jansen - WaarBenJij.nu

Wonen met ruim 30 man: moordneigingen!

Blijf op de hoogte en volg Belle

01 April 2014 | Australië, Sydney

In het (grote) huis waar ik woon, wonen nog 34 andere mensen: 33 exchange studenten (uit allerlei verschillende landen maar vooral veel Fransen) en Josh, een Australische jongen die de huismanager is en een oogje in het zeil houdt of we ons aan de regels in huis houden.

Tot nu toe beviel het wonen hier echt prima: er is altijd wel iemand thuis om samen mee te ontbijten of even mee te kletsen als ik zin heb in gezelschap, en wanneer ik juist behoefte heb aan alleen zijn kan ik me terugtrekken op de slaapkamer (want mijn kamergenootjes zijn lang niet altijd thuis en als ze thuis zijn zitten ze vaak in de gemeenschappelijke ruimtes).
De locatie van het huis is heel goed, want het is op 2 minuten loopafstand van het strand (Coogee Beach) en de campus is 25 minuten bergop lopen, een goede dagelijkse wandeling.
Er komen 2x per week schoonmakers, ik heb nooit in de rij hoeven staan voor de wc of douche, we hebben een grote keuken met 2 grote fornuizen en 3 koelkasten dus ruimte genoeg, en er is een schoonmaakschema waardoor de keuken geen te grote puinhoop wordt.

Maar vandaag voelde ik me zo gefrustreerd.! Ik had namelijk bij aankomst in Sydney een grote blender gekocht (en in de gemeenschappelijke keuken neergezet), omdat ik 's ochtends vaak gezonde ontbijtsmoothies maak en ook omdat ik al heel lang een heel lekker recept voor bloemkool-'pizza' weer wil maken: ik droom er al zolang ik op reis ben van (voor de liefhebber, zie http://natajane.com/blog/cauliflower-pizza-crust/).
Gisterochtend maakte ik nog zonder problemen een smoothie, maar toen ik vanochtend naar de blender keek was de bedieningsknop opeens verdwenen, en kon ik het apparaat dus niet aanzetten.
Ergens tussen gisterochtend en vanochtend was er dus iemand geweest die de blender gebruikt en (blijkbaar) gemold heeft. Op zich kan dit natuurlijk gebeuren, maar niemand in huis zei er wat vanaf te weten. Dat is het nadeel van met zoveel mensen wonen, als er dingen gebeuren is het lastig om erachter te komen wie er verantwoordelijk voor is.
Ik had de bloemkool en andere ingrediënten gisteren al gekocht om vanavond de 'pizza' te kunnen maken en verheugde me er echt op, dus sinds ik er vanochtend achterkwam dat dat niet zou gaan lukken was ik aan het mokken.

Vanavond, toen we met z'n allen bijeenkwamen in de woonkamer om voorbereidingen te treffen voor het spel Levend Cluedo, stelde ik nog een keer aan iedereen centraal de vraag of iemand wist wat er met de blender gebeurd was maar helaas wist niemand het. Maar toen ging Dominic even kijken naar de blender en hoe het dan kon dat de bedieningsknop verdwenen was en wat bleek.... de knop was helemaal niet verdwenen... de blender stond gewoon achterstevoren met de knop naar de muur toe!!!! Hahaha, al mijn frustratie voor niks dus, de blender doet het nog gewoon :).

Met een supergoed humeur kon ik dus beginnen aan Levend Cluedo, een moordspel waarbij iedereen 3 lootjes getrokken heeft: 1 met de naam van je slachtoffer erop, 1 met de locatie van de moord en 1 met het moordwapen. Het is dus de bedoeling dat je degene op jouw lootje met het juiste moordwapen op de juiste plek doodt, vóórdat jij zelf vermoord wordt. Als je erin slaagt jouw slachtoffer te doden, neem je zijn lootjes over en wordt diegene op dat lootje je nieuwe doelwit. Op die manier worden er steeds meer mensen uitgeschakeld tot er uiteindelijk één winnaar overblijft.
Manieren om je slachtoffer te doden zijn: 'verdrinken' door een glas water in het gezicht te gooien, 'vergiftigen' door iets te laten eten, 'geselen' met een handdoek en 'stikken' door een kussen op het gezicht te drukken.
Locaties zijn o.a. de veranda, de laundry room, de supermarkt om de hoek, 3 slaapkamers (waaronder de onze...), de meisjes badkamer en de jongens badkamer.
Het spel kan een dag tot een paar weken duren, afhankelijk van hoe snel iedereen de moorden uitvoert. Dit betekent dat we voorlopig op deze locaties niet veilig alleen kunnen zijn, want zodra je alleen bent kan je door iemand vermoord worden! Gelukkig zijn de woonkamer en keuken wel veilig allebei, dus daar kan iedereen met gerust hart rondhangen.

Ik moet Jonathan geselen in de jongens badkamer... gelukkig ben ik bevriend met zijn roommate Fabian, die niet meedoet met het spel en heeft toegezegd mij een seintje te geven wanneer Jonathan aan het douchen is!!!!
Dus hopelijk kan ik hem morgen uitschakelen voordat ik zelf vermoord word :). Wordt vervolgd!

  • 01 April 2014 - 14:56

    Carry:

    Hahaha superleuke twist en goed om te horen dat je dus toch je lekkere bloemkool pizza kunt maken, dom blondje ;) kus

  • 01 April 2014 - 15:04

    Leonie:

    Leuk verhaal, Belle. Ik kan me je blenderergernis zo goed voorstellen en ook de opluchting dat 'ie het toch doet! En dat Cluedo klinkt helemaal geweldig. Hoe verzint iemand het. Ben benieuwd hoe lang jij stand kunt houden. Ik geloof dat ik net las bij dat Wolvenspel er neits van zou bakken.

    Veel liefs!

  • 01 April 2014 - 17:52

    Regien:

    Lekker mokken! G W E L D I G deze gRote gRap!!
    Kan niet wachten tot we weer met de hele familie dit Cluedo lifespel kunnen doen :-)

    Dikke kus, R

  • 02 April 2014 - 12:55

    Jef:

    Knap opgebiecht!

  • 02 April 2014 - 12:57

    Linda Bloch - Tante:

    Lieve Belle,
    Ook al heb ik nog niet gereageerd op je lieve mail nav. mijn verjaardag: ik denk elke dag aan je! Privé-mail volgt: vanavond eerst uit eten met vrienden van The Hunk...
    Wat een spannend blender-gedoe. Je frustie kan ik helemaal voorstellen. Ik krijg meteen visioenen van mijn grote [t]huis aan het Wed 3A te Utrecht tussen 1981-1984... Die on-afreageerbare woede/teleurstelling als iemand niet voor z'n daden wil uit komen en dan die onbeschrijfelijke opluchting 'dat het aan mij lag - maar hoe kan dat nou - want ik maak toch nooit fouten en vergis me toch ook nooit?'!!! Hoe was je bloemkool-piesa?

    Ik houd me aanbevolen voor life Cluedo, ben benieuwd of Val en Juul ook mee doen... Mag je nu bij Jonathan onder de douche? Is dat een aanrader? Of gauw ombrengen en vluchten?

    lieve lindakus

  • 02 April 2014 - 16:04

    Flo:

    hi kleine bel,

    Mooi dat het zo leuk wonen is daar, klinkt als een heel leuk huis, zeker met dat levend cluedo. ik zou er overigens wel gestressed van raken, net als van weerwolven ;-)
    Die bloemkool pizza had ik overigens laatst ook aan iemand aangeraden, ben zelf ook wel benieuwd.. Misschien leuk om een keertje te maken als ik iets culinairs wil doen ;-) Alhoewel pizza natuurlijk niet echt culinair is..

    Dikke kus flo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Belle

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 34344

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 16 Juli 2014

Zuidoost Azië & Australië

Landen bezocht: