Epic failure? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Belle Jansen - WaarBenJij.nu Epic failure? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Belle Jansen - WaarBenJij.nu

Epic failure?

Blijf op de hoogte en volg Belle

09 Mei 2014 | Australië, Sydney

De afgelopen maanden in Sydney heb ik heel veel leuke dingen gedaan en plekken bezocht en er is een heleboel waar ik trots op ben - maar ik ben mezelf ook zo erg tegengekomen. Alsof ik een soort superwoman ben, had ik de grootste verwachtingen van mezelf over hoe ik mijn tijd in Sydney zou doorbrengen.
Ik zou namelijk...

- elke week gaan surfen (welgeteld 1x gedaan)
- cheerleader worden (na 10min weggelopen bij de auditie, zo eng vond ik het)
- een leuke vriendengroep hebben met wie ik alles samen zou doen (vooral veel losse-flodder-contact, best wel moeizaam meestal)
- de halve marathon lopen, eind mei (lang niet fit genoeg en teveel heuvels hier!)
- een leuk baantje hebben bij een yogastudio of koffietentje (nergens aangenomen, dus na 6 weken gestopt met zoeken)
- de Bridgeclimb gaan doen: de Sydney Harbour Bridge beklimmen (te duur)
- duiken bij de Great Barrier Reef (te ver weg)
- veel acroyoga workshops gaan doen (nooit gedaan)
- lekkere surfdudes/hipsters aan de haak slaan (blijk ik toch niet echt een klik mee te hebben)
- elke week één dag offline gaan, zonder internet en mobiel én regelmatig sapvasten als detox (geen discipline voor)
- zonder veel moeite voor studie te doen toch goede cijfers te halen (blijkt een stuk moeilijker/meer werk)
- elke week de stad uit gaan voor een lange wandeling (aantal keer gedaan maar veel te weinig)
- er (zonder moeite!) spetterend uitzien met lichte lokken door de zon en een surfchick-lichaam (haha nee)

..en dit alles natuurlijk allemaal tegelijk.

Wat voelde ik me in het begin hier een enorme mislukkeling dat het allemaal niet lukte! Het gevoel van niet goed genoeg zijn.. het is zo moeilijk om daar steeds mee om te moeten gaan. Maar nu zie ik in dat het 'een beetje' teveel van het goede was om dit alles van mezelf te verwachten, en probeer ik deze Tumblr levensles na te volgen: "The secret to avoid so many fucking disappointments is to stop having so many fucking expectations".

En nog een mooie spreuk: "never let the things you want make you forget the things you have" <3 !

  • 09 Mei 2014 - 14:39

    Fabienne:

    Hahahha bel wauw wat een lijst!!! Ik zou beginnen met een simpele to-do lijst.
    Op de mijne staat o.a.:
    -nichtje mailen
    -geld overmaken
    -bureau opruimen
    -maken zwart lang vest
    -yoga rittenkaart kopen
    Et cetera...

    Een stuk minder spannend, maar allemaal vrij makkelijk te realiseren ;) En uiteindelijk voelt het toch wel lekker als je er eentje kan wegstrepen! Dus geen epic failure, epic desire zou ik zeggen :)

    Xx

  • 09 Mei 2014 - 15:31

    Salomé:

    Volgens mij heb je een heleboel waanzinnige dingen wel gedaan! Dus Epic Success!! (In mijn ogen zeker.)

  • 09 Mei 2014 - 15:53

    Joyce:

    En nog stééds ben je een Superwoman. Kijk wat je daar allemaal wél doet en durft. Je bent veel Belle, maar geen failure. Sorry, ik heb echt gelachen om deze blogpost!

  • 09 Mei 2014 - 18:32

    Carry:

    Haha, maar je doet het toch allemaal maar mooi in je eentje aan de andere kant van de wereld! Ik lees altijd alle avonturen als een trotse zus ❤️

  • 10 Mei 2014 - 01:47

    Marin:

    Lieve Belle,
    Welkom als een echt mens!

  • 11 Mei 2014 - 13:28

    Valérie :

    Lieve Bel,

    Haha zo herkenbaar, haalbare doelen stellen is lang niet zo makkelijk en inderdaad al helemaal niet als je het allemaal tegelijk wil in een te korte periode. Ondanks deze teleurstellingen zie je hopelijk nog wel de positieve dingen van jezelf in, dat zijn er namelijk veel meer! Wie weet leuk om daar een lijst van te maken voor je volgende blog ;)!

    Bel, blijf me verbazen hoe goed je jezelf redt daar in Australië. Ik geniet van je verhalen en foto's!
    Julius en ik hebben afgelopen week een housewarming gegeven voor vrienden, super leuk. Als je terug bent ben je meer dan welkom in ons huisje!

    Geniet van al het moois!

    LIefs uit Utrecht X

  • 11 Mei 2014 - 23:05

    Flo:

    hi kleine bel,

    Ik moest eigenlijk ook erg lachen om je berichtje, vooral alles tussen haakjes klinkt zo heerlijk herkenbaar! En je verwachten zijn natuurlijk echt over the roof enorm hoog gespannen; jouw to do listje voor één week zou mijn to do list voor mn hele leven zijn denk ik ;-)

    Anyway, je nieuwe levensmotto's klinken me als muziek in de oren, waarschijnlijk word je daar een stuk gelukkiger van! En lichte lokken in je haar heb je echt niet nodig, je ziet er sowieso fantastisch uit en bent een van de mooiste vrouwen die ik ken!

    veel liefs,
    Flo

  • 12 Mei 2014 - 10:57

    Leonie:

    Lieve Belle,

    wat een moed heb jij om dit met ons allen te delen. Wat mij betreft ben je alleen daarom al een epic success!
    Ik was gisteren de hele dag uitgeteld door een soort migraine na mijn eigen epic failure. Had de afgelopen 10 dagen best een vol programma op het programma, inclusief beide weekenden, toen twee dagen ervoor Suzanna uit Praag mailde of ze kon komen logeren met haar Tomas. Ze zouden van vrijdag 2 mei tot zaterdagochtend 10 mei blijven. Het was megagezellig, alleen ging al mijn vrije tijd in hun zitten. Had ik natuurlijk zelf geregeld. Afgelopen zaterdag ook nog opstellingen gedaan. Je snapt dat ik afknapte...
    Veel liefs! L

  • 17 Juni 2014 - 21:46

    Linda Bloch:

    Liefste Belle,

    Met veel van de eerder geschreven reacties ben ik het eens en sluit ik me graag op aan. Wat ik mis in hun reactie is de mijne:ik heb op de één of andere manier geen melding meer gehad dat en/of wanneer jij weer een web blogt...

    In je enorm open, relativerende, humorvolle, zeer te waarderen opsomming van je plannen mis ik:

    - me zelfstandiger gaan voelen [misschien niet voor een ieder en/of mijzelf herkenbaar MAAR ZEKER GELUKT!];
    - met meer zelfspot naar me eige' kijken [TOTAAL IN GESLAAGD!];
    - mijn doorzetting testen [KAN IK GEEN GENOEG VAN KRIJGEN];
    - blijven dromen en daar de waarde van gaan inzien [IS NOG GAANDE]

    lieve lindakus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Belle

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 34359

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 16 Juli 2014

Zuidoost Azië & Australië

Landen bezocht: