Honeymooning op Ko Samet - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Belle Jansen - WaarBenJij.nu Honeymooning op Ko Samet - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Belle Jansen - WaarBenJij.nu

Honeymooning op Ko Samet

Blijf op de hoogte en volg Belle

13 December 2015 | Thailand, Ko Samet

Direct nadat ik uit de nachttrein rolde nam ik een tuktuk door het nog slapende Bangkok naar de Millennium Towers, een van van de chique expat-appartementencomplexen in Sukhumvit. Met backpack op en in mijn vieze reizigerskloffie voelde ik me niet helemaal op mijn plek toen ik me meldde bij de portier, maar dit was toch echt waar ik moest zijn: op de 34e verdieping werd ik namelijk aan de ontbijttafel verwacht door Shelley (studievriendin met wie ik ook samen in India was eerder dit jaar)!

Shelley en haar vriend Peter hebben de afgelopen 3,5 maand door Australië gereisd en op de heen- en terugweg hebben ze een weekje in Thailand doorgebracht, bij de neef van Shelley die in Bangkok werkt en woont met zijn gezin. De laatste 4 dagen van hun trip zijn we samen naar Koh Samed geweest, een eiland dat redelijk dichtbij Bangkok ligt en waar veel locals naartoe gaan voor een weekend getaway, weg van de hitte en de drukte van de stad. Officieel is het een nationaal park en mag er helemaal niks gebouwd worden, maar het stikt er van de bungalows en fancy hotels aan het strand. We hebben superlekker gezwommen in de zee, geluierd en gewandeld op het strand, Jungle speed gespeeld alsof ons leven er van afhing :), vet knusse avonden gehad en ik heb iedere dag yogales gegeven, wat een grote happening was. Een middag toen we op het strand wat yin yoga aan het doen waren bleek dat twee Thaise meiden onze moves stiekem aan het nadoen waren op 5 meter achter ons, en de volgende ochtend voegde één van de fruitverkoopsters die met hun manden over het strand lopen zich voor een paar oefeningen bij ons! Vanochtend vroegen ook een Duitse vrouw en twee Australische meisjes of ze mochten meedoen, dus heb ik mijn eerste echte groepsles gegeven.
Een goed getimede oefening, want ik heb superleuk nieuws: vanaf overmorgen (de 15e) ga ik lesgeven bij het Blue Lagoon resort op Koh Chang!!!
Op dit Thaise eiland (vlakbij de grens met Cambodja --ik werk heel systematisch alle eilanden af, steeds meer naar het noordwesten), heb ik 2 jaar geleden samen met Anne een week doorgebracht, toevallig ook rond Kerst. De komende drie weken geef ik iedere dag 1,5 uur les, sowieso een mooie kans om meer ervaring op te doen en als het goed bevalt blijf ik langer. Dus als iemand zin heeft om mijn kunsten live te komen bewonderen, iedere dag om 17 uur liggen de yogamatten klaar, zie https://m.facebook.com/bluelagoonyogaretreat/ voor details!

  • 13 December 2015 - 15:49

    Regien Bloch:

    Zou bijna gaan boeken om bij jou te zijn :-)
    Veel liefs,
    Regien

  • 14 December 2015 - 09:47

    Gerwi:

    Nouuuuuuu Belle wat een leuk en goed nieuws. Wat zal jij trots op jezelf zijn, chapeau. Mooie plek om ervaring op te doen lijkt mij.
    De rest van je verhaal klinkt trouwens ook niet gek. Als je zo'n globetrotter bent als jij heb je overal vrienden, dat is toch wel heel prettig.
    Veel plezier morgen met je klas.
    Liefs uit Arnhem, Gerwi

  • 14 December 2015 - 09:53

    Gerwi:

    Had nog niet op de site van de Blue Lagoon gekeken. Tjonge, dat is zoals iemand schrijft, echt een paradijs. Nogmaals, heel veel plezier, geniet ervan xGerwi

  • 14 December 2015 - 12:46

    Linda Bloch:

    Geachte mevrouw Y. Oga,

    Graag wil ik u laten weten dat het mij niet lukt om bij u volgende les aanwezig te zijn: de brug stond open, ik heb een lekke band en ben ook nog min inschrijfkaart vergeten! Hopelijk neemt u het mij niet kwalijk en als u weer in de buurt bent kom ik graag bij u een les volgen.

    Met vriendelijke lindàg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Belle

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 34338

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 16 Juli 2014

Zuidoost Azië & Australië

Landen bezocht: