Sterretjes - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Belle Jansen - WaarBenJij.nu Sterretjes - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Belle Jansen - WaarBenJij.nu

Sterretjes

Blijf op de hoogte en volg Belle

14 Januari 2016 | Thailand, Ko Chang

* Vorige week is TingTong, de beruchte bar in het backpackersgedeelte van het eiland (waar Cyrielle's Thaise vriendje de manager van is), gesloten door de politie nadat er allerlei drugs gevonden was. En afgelopen maandag hoorde Cyrielle 's ochtends dat de Immigration Police uit Bangkok deze week op het eiland is om controles uit te voeren. Aangezien we hier op een toeristenvisum zijn moesten Léa, Alexandros en ik per direct stoppen met werken, om geen risico te lopen op een enorme boete + het land uitgezet te worden. Blijkbaar wordt er een soort opschoningsactie door de politie gedaan op het eiland.

* We zouden sowieso woensdag als laatste werkdag hebben, dus het maakt niet heel veel verschil; eigenlijk ook wel weer lekker om een paar dagen langer vrij te hebben (en we mogen alsnog gratis eten en slapen hier). We spelen veel junglespeed en kaartspelletjes, ik kom weer lekker aan lezen toe en heb zowaar voor het eerst in 2,5 maand hardgelopen over het strand (en nu drie dagen later nog steeds spierpijn ondanks dat het echt maar 15 minuten was, haha!). En Cyrielle is naar Bangkok vertrokken dus hebben we ook even geen drama ;).

* Behalve dan dat er een vage chiropractor hier al een paar dagen rondloopt die iedereen allerlei complexen aanpraat en enorm loopt aan te dringen om zijn diensten te verkopen, tot vervelends toe. Ik was erin gestonken (natuurlijk) en heb hem mijn lichaam laten onderzoeken en nu blijkt dat ik wel 30 punten in mijn lijf heb waar hij absoluut zo snel mogelijk aan moet beginnen met behandelen, iedere dag, 2x per dag, want ik loop ernstig "on the edge". Kosten: slechts 5.000 Baht (€130) per punt - of zoveel ik zelf vind dat mijn gezondheid waard is. Het kostte me niet normaal veel moeite om hem af te laten druipen.

* Inmiddels weet ik al zo'n beetje hoe mijn tijd tot eind maart eruit gaat zien, waaah wat een gestructureerd en gepland leventje heb ik hier opeens ;).
De rest van januari ben ik nog wel in Thailand, maar niet meer hier op Koh Chang: eerst een paar dagen naar Koh Kut (samen met Léa, Alexandros en 2 vrienden van hen uit Parijs die hier sinds zondag zijn), voor ik naar het noorden ga om in Chiang Mai een massagecursus te doen en lekker veel yogalessen te nemen.
In februari ga ik lesgeven in het supermooie Luang Prabang (noord-Laos) bij Utopia, precies de yogastudio waar ik de afgelopen jaren over fantaseerde! En in maart reis ik samen met Fabienne 3 weken door Sri Lanka. Zin in!

  • 14 Januari 2016 - 08:22

    Carry:

    Nice!! Fijn dat je weer verder gaat, klinkt niet helemaal kosher daar ;)

  • 14 Januari 2016 - 08:35

    Linda Bloch:

    Goede morgen, Belle!

    Je gaat stug door in je vermaken en je ontplooien! Klinkt weer eens goed, behalve die opdringer. Heel veel plezier en lieve lindakus

  • 14 Januari 2016 - 08:36

    Linda Bloch:

    PS ... en die drugs/politie klinkt trouwens ook 'fris'!

  • 14 Januari 2016 - 08:36

    Linda Bloch:

    PPS ... pffff NIET fris, bedoel ik natuurlijk [dombo uit Vorden]

  • 14 Januari 2016 - 09:00

    Leonie:

    Lieve Belle,

    Wat een avonturen weer. Je wordt er in ieder geval assertief van

  • 14 Januari 2016 - 10:19

    Jonas:

    Wauw Belle wat gaaf dat je bij Utopia les gaat geven!! Die yoga les daar vergeet ik nooit haha!

  • 15 Januari 2016 - 06:50

    Regien :

    Hopelijk goed vertrokken vandaag?! Veel plezier met de twee koppels- je Frans gaat op deze manier ook goed vooruit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Belle

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 34352

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 16 Juli 2014

Zuidoost Azië & Australië

Landen bezocht: