The end of an era - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Belle Jansen - WaarBenJij.nu The end of an era - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Belle Jansen - WaarBenJij.nu

The end of an era

Blijf op de hoogte en volg Belle

21 Mei 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

April was de maand die voor mij in het teken stond van de yin yogaworkshop met herfst-thema die ik op de 22e gaf; ik was klaar met mijn kantoorbaan bij Visionstream en kreeg meerdere extra wekelijkse yogalessen om te geven, waardoor ik geen andere tijdelijke klus meer hoefde aan te nemen. Het heeft me heel wat slapeloze nachten van de zenuwen gekost omdat ik het gevoel had er veel te weinig van af te weten en niet goed genoeg voorbereid te zijn, maar het was ook erg leuk om mezelf wat meer in yin yoga te verdiepen, een hele andere stijl van yoga dan ik voor opgeleid ben. Uiteindelijk waren er 9 mensen bij de workshop en voelde ik me er redelijk tevreden over, maar ik heb me wel voorgenomen om NOOIT meer een workshop te organiseren over een onderwerp waar ik niet zo zelfverzekerd over ben.. haha wat heb ik een hekel aan faalangst.

De afgelopen tijd was Carry nog wel (part time) aan het werk en hebben we goed gebruik gemaakt van George in onze weekenden en veel van de regio verkend; Pasen vierden we bij de ouders van Katie in het pittoreske Napier, we hebben het actieve vulkaaneiland White island vanaf Whakatane bezocht, heel erg veel gewandeld (onder andere naar een mooi uitkijkpunt over Lake Taupo), de superleuke Britse cabaretier Daniel Sloss zien optreden, een roadtrip gemaakt en weer gekampeerd in Northland (de regio ten noorden van Auckland, vol schiereilanden), fietsen gehuurd om langs het hele havengebied van Auckland te rijden en naar de stranden en bossen aan de westkust geweest. Het is echt zo bijzonder hoe mooi het hier is en hoeveel leuke, actieve dingen er te doen zijn!

Carry heeft inmiddels haar werk afgerond, ik geef nog één laatste yogales komende donderdag. Dit weekend hebben we onze kamer ontruimd en zijn we begonnen met adverteren voor George; over twee weken vertrekken we namelijk uit Nieuw-Zeeland en tot die tijd zijn er nog een paar plekken op het Noordereiland die we willen bezoeken. Op mooie zonnige winterdagen zoals vandaag, die we buiten in de natuur doorbrengen, vragen we ons af waarom we ook alweer weggaan. We kunnen in principe tot half november in het land blijven met ons werkvisum, we voelen ons thuis in Auckland, hebben een aantal fijne vrienden om ons heen verzameld, we hebben zoveel vrijheid om te doen wat we willen.. zonde om nu al weg te gaan. Stom!
Maar er zijn tegelijkertijd ook dingen te zeggen vóór onze beslissing om begin juni te vertrekken: het is beter om te stoppen op het hoogtepunt en weg te gaan met zo'n positief gevoel over deze hele ervaring, dan dat we het over een paar maanden helemaal zat zijn en verveeld raken, en dan pas weggaan. Er zijn ook een heleboel koude, grauwe dagen waarop het de hele dag door regent en we in ons on-geïsoleerde huis zonder verwarming zitten te verkleumen en denken aan de lente die inmiddels in Nederland is aangebroken. We denken aan al onze vrienden en ouders en familie, en hoe leuk het zal zijn om weer dichter in jullie buurt te zijn. We kijken er allebei naar uit om ons weer te settelen in Amsterdam; ik wil niet meer alleen een tijdelijk baantje hebben om genoeg geld te verdienen om weer te kunnen reizen, maar wat meer vastigheid en werk dat ik écht leuk vind.

Maar eerst gaan we nog twee weken naar Samoa voor een winter getaway, gevolgd door mijn favoriete plek in Thailand: Chiang Mai (waar ik mijn yogaleraar heb ontmoet bij wie ik in 2015 de opleiding heb gedaan). Dus het duurt nog een paar maanden voordat we daadwerkelijk terugkomen in Nederland. Samoa is een van de eilanden in de Pacific Ocean en was vroeger een kolonie van Nieuw-Zeeland, waardoor er hier best wel veel "islanders" wonen. Het schijnt qua toerisme nog niet erg ontdekt te zijn en wel hele toffe natuur en bijzondere culturele tradities te hebben en het ligt maar ongeveer 4 uur hiervandaan, dus dit is de perfecte gelegenheid voor ons om die kant op te gaan!

  • 21 Mei 2017 - 09:01

    Flo:

    Klinkt goed Bellie! Geniet van jullie laatste tijd daar, heel veel liefs voor allebei, Flo

  • 21 Mei 2017 - 09:18

    Jonas:

    Veel plezier, en liefs voor jullie beiden!

  • 21 Mei 2017 - 09:30

    Leonie:

    Lieve Belle,
    Ik werd heel blij toen ik las dat jullie over twee weken naar Amsterdam zouden komenenwasenorm teleurgesteld toen het nog een paar maanden blijkt te duren. Meteen daarna snapte ik het door je uitleg, Samoa, Thailand. Doen natuurlijk.
    Geniet ervan. Veel liefs voor jullie beiden!

  • 21 Mei 2017 - 09:31

    Julius:

    Wij kijken er naar uit om jullie weer te zien! Geniet van de laatste tijd daar! X

  • 21 Mei 2017 - 13:25

    Marcel:

    Dag Belle
    Leuk om jullie avonturen te lezen
    Hgr
    Marcel

  • 21 Mei 2017 - 13:25

    Marcel:

    Dag Belle
    Leuk om jullie avonturen te lezen
    Hgr
    Marcel

  • 22 Mei 2017 - 16:23

    Linda Bloch:

    Tada Bellief,

    Weer een leuke Bellieblog! Prachtig zelf-inzicht, natuurlijk is natuur verleidelijk mooi mits het warm genoeg en droog is... :-)

    Geniet nog van George, nu het nog kan, en ook van Nieuw-Zeeland: ik ben zo blij voor jullie dat het jullie gelukt is om naar de Gibbsfarm te gaan!!!

    lindalievekus en nog maar een paar duizend kilometer tussen ons in... ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Belle

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 34339

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 16 Juli 2014

Zuidoost Azië & Australië

Landen bezocht: