De Bali babbel ;) - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Belle Jansen - WaarBenJij.nu De Bali babbel ;) - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Belle Jansen - WaarBenJij.nu

De Bali babbel ;)

Blijf op de hoogte en volg Belle

14 Juni 2016 | Indonesië, Seminyak

Het is heerlijk maar tegelijkertijd extreem lastig voor mij, hier op Bali. Nu ik niet op de boerderij aan het werk ben heb ik de hele maand vrij om nog te genieten van het laatste gedeelte van deze hele trip en het niets-moeten/ geen agenda hoeven bijhouden (hoewel er nu al een aantal sociale dingen gepland staan voor juli, onvermijdelijk met mijn vriendinnengroep, haha!). Maar zoveel vrije tijd en bijna non-stop alleen zijn betekent voor mij ook heel veel tijd om na te denken en over bepaalde dingen te piekeren en de behandeling van yogatherapeut Andrew doet (fysiek/emotioneel) veel met me.
Ik probeer lekker veel buiten te zijn en sta iedere dag versteld van hoe prachtig het hier is: de bergen, de rijstvelden, het heldere zeewater..ik denk niet dat het ooit gaat vervelen, zo mooi!!!! Heb de vulkaan Batur beklimd een paar dagen geleden en dat was ontzettend vet - ik hoop later deze week ook nog de grootste vulkaan, Agung, te kunnen beklimmen, het wandelen geeft me namelijk een enorme energie boost.

Hierbij een selectie van de vele geluksmomentjes van de afgelopen weken:

❤️ Groene rijstvelden, zo mooi - precies zoals in mijn aardrijkskunde boek vroeger
❤️ Zonsondergang op het strand, voetjes in het zand
❤️ Voor €40 een scooter huren voor de hele maand en daarmee roadtrippen en lekker zingen tijdens het rijden
❤️ De kleine offermandjes overal op straat die de geur van wierook en bloemen verspreiden
❤️ De rituelen die de vrouwen elke dag weer uitvoeren, op straat lopend met hun manden op hun hoofd
❤️ De mooie lucht rond zonsondergang in mijn zijspiegel zien
❤️ De oprechte vriendelijke lach van de meeste mensen hier
❤️ Tempeh
❤️ Sambal. Heeeeeel veel sambal
❤️ De sierlijke ornamenten op bruggen, borden, gebouwen, tempels
❤️ Audioboeken luisteren
❤️ Snelwegrijden op Bali overleven...
❤️ Verse kokosnoot drinken, iedere dag minstens één
❤️ Wakker worden met het geluid van tjirpende vogeltjes!
❤️ Zo vaak verdwalen, omrijden, U-turns maken door mijn gebrek aan kaart-lees-skills maar daar toch om kunnen blijven lachen
❤️ Door kleine afgelegen dorpjes rijden en vrolijk nageroepen worden door kinderen
❤️ Wandelen. Frisse berglucht inademen
❤️ De zon zien opkomen en pas in het licht het prachtige uitzicht vanaf de vulkaan kunnen zien
❤️ Voor €10 een kamer hebben in een prachtig hotel met spectaculair uitzicht en infinity pool
❤️ De fantastisch mooie rijstvelden onderweg; daar maar geen genoeg van kunnen krijgen
❤️ Vroeg wakker worden en vanaf mijn balkon zonsopgang bekijken
❤️ De rustgevende kracht van de natuur, het groen, het stromende water bij de waterval
❤️ Kites in de lucht rond zonsondergang

  • 14 Juni 2016 - 03:27

    Leonie:


  • 14 Juni 2016 - 03:29

    Leonie:

    ❤️

  • 14 Juni 2016 - 11:26

    Carry:

    Heerlijk Bel! Ik wil precies reageren zoals Leonie: <3
    Daarnaast kan ik het niet laten om te zeggen dat ik deze tekst erbij zal pakken wanneer wij weer eens onenigheid hebben over kaartlezen haha ;) Veel liefs en tot over twee weken alweer!!

  • 14 Juni 2016 - 19:23

    Regien Bloch:

    De titel van je stuk doet me al lachen.... en ik ben er super blij mee elke keer als je weer wat post!

    “Don't take yourself too seriously. Know when to laugh at yourself, and find a way to laugh at obstacles that inevitably present themselves.”
    Halle Berry

  • 14 Juni 2016 - 19:58

    Linda Bloch:

    Belle-lief!!!

    Wat een prachtige lijst met positieve ervaringen! Ik word er op afstand ook helemaal blij van. Wat heerlijk dat je er zo van weet te genieten en het zo waardeert tegelijkertijd!!!

    Ga door en veellindaliefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Belle

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 34336

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 16 Juli 2014

Zuidoost Azië & Australië

Landen bezocht: