Beduivelde pinda's - Reisverslag uit Hiriketiya, Sri Lanka van Belle Jansen - WaarBenJij.nu Beduivelde pinda's - Reisverslag uit Hiriketiya, Sri Lanka van Belle Jansen - WaarBenJij.nu

Beduivelde pinda's

Blijf op de hoogte en volg Belle

29 Maart 2016 | Sri Lanka, Hiriketiya

Disco-busritten, gemiddeld 20 kilometer per uur. Iedere keer als de trein door een tunnel rijdt, gillen kinderen én volwassenen alsof we in een achtbaan zitten. Restaurants heten hotels en hotels heten guesthouses of homestays. Elke tuktuk-chauffeur, waterverkoper en guesthouse medewerker vraagt waar we vandaan komen. Er zijn 64 verschillende soorten bananen in het land. Lunch en diner bestaan uit een enorme schaal rijst met wel 6 verschillende groentencurries. Tijdens een kookcursus leren dat overal 6 tenen knoflook en 20 currybladeren ingaan. Op elk bankbiljet staat een ander vogeltje. Factor 60 smeren en toch verbranden. Lassies met verse mango's en curd. Sarong-stelende aapjes. Lokale hipsterjongens met knotjes - ook hier. Theeplantages, regenwoud, oud-koloniale steden, vissersdorpjes, rotstempels, heilige watervallen, surfstranden. Drie weken Sri Lanka in een notendop ❤️.

• 30 Maart 2016 - 00:19

Regien:

En hier regent het!
    Kun je de titel 'beduivelde pinda's' nog toelichten?
    Liefs,
    R

• 31 Maart 2016 - 06:41

Maaike :

Haha heel herkenbaar! Je vergeet nog verkeerschaos, loslopende koeien en olifanten en natuurlijk safari! Of is dat inmiddels, zo 1999??
    En nu terug naar? Xx

• 02 April 2016 - 19:34

Leonie:

Lieve Belle,
    we waren de afgelopen week op wintersport, heerlijk. Ook vrij relaxed geskied omdat we Joshua bij ons hadden. Florien deed hem telkens op haar rug in een soort draagzak, ze kan erg goed skiën, maar het maakte wel dat we voorzichtig bleven. Helaas regende het donderdagmiddag en waren de weersvoorspellingen voor vrijdag ook niet goed. Daarom besloten we op vrijdag niet meer te gaan skiën en in principe in één dag terug te rijden. Dat is gelukt. En het kwam Tirza weer goed uit dat ze gisteren al terug kwam, want vanavond is ze met oma en Benjamin naar een jazzconcert in Arnhem.
    Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik daar op wintersport je blog al aan iedereen heb voorgelezen. Heel leuk om weer enigszins geüpdatet te zijn. Liefs!

• 09 April 2016 - 10:20

Linda Bloch:

Suffie ik dat ik zoveel tijd liet verstrijken voor ik deze geweldige beschrijving las!!
    Ik geniet telkens naast jouw schrijfstijl (fantastisch) ook van je inhoudelijke beschrijving! Hoe is het inmiddels met je? I wanna new Bellenlog!!!
    lindaliefs (vanuit bed, met thee en boek ondanks prachtig lente-8tig weer 'Baussen')

• 09 April 2016 - 10:21

Linda Bloch: