Adjustments, Sanctuary cheesecakes & Koh tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Belle Jansen - WaarBenJij.nu Adjustments, Sanctuary cheesecakes & Koh tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Belle Jansen - WaarBenJij.nu

Adjustments, Sanctuary cheesecakes & Koh tao

Door: Belle

Blijf op de hoogte en volg Belle

04 December 2015 | Thailand, Koh Tao

Yogalerares Leela hier, Namasté. Hoewel de yogafilosofie-leraar het bloed onder mijn nagels vandaan haalde tijdens zijn lessen (hoog Indiaas superieuriteitsgehalte) deed ik op een van de laatste dagen van de opleiding wel mee met de speciale Bhakti yoga ceremonie (the yoga of devotion) waarin ik mijn nieuwe, spirituele naam gekregen heb: Leela, wat playfulness, easy going, joyfulness betekent. Een goede herinnering aan de eigenschappen die ik meer wil activeren in mijn leven: minder denken en vooruit plannen, meer plezier maken en doén!

Ik heb niet alleen deze nieuwe naam ;), inmiddels ben ik nu ook een Certified Yoga Alliance 200hrs Ashtanga Vinyasa teacher, woehoeee! Na afloop van de graduation ceremony vertrok het grootste deel van de groep al, maar een paar dagen ervoor had ik besloten dat ik nog een extra adjustment workshop bij Vari zou doen (5 dagen intensieve workshop om te leren hoe je je studenten dieper in de poses kunt krijgen). Ik wilde namelijk nog niet stoppen met Vari's dagelijkse Ashtanga lessen, was er nog niet aan toe om weer op eigen benen te staan en mijn dagen zelf in te moeten vullen en de adjustments die Vari geeft zijn echt heel goed en zijn stijl is uniek, dus dit was een vette kans die ik niet voorbij wilde laten gaan. Helaas was ik die 5 dagen zo stijf als een plank en had ik veel pijn aan m'n polsen & schouders, waardoor ik tijdens de ochtendlessen heel rustig aan moest doen, maar het was zeker de moeite waard, ik heb weer heel veel extra's geleerd!
En gelukkig is mijn lichaam nu weer een stuk soepeler en voelde ik me na afloop van die extra dagen wel meer klaar om te vertrekken. Maar eerst heb ik nog 2 dagen lang heel erg genoten van de goddelijke raw vegan cheesecakes van the Sanctuary (het wat chiquere restaurant/detox centrum daar naast ons), yoga & meditaties, de herbal steam sauna en liggen lezen op het strand.

Gisteren heb ik dan eindelijk de veilige thuishaven verlaten en de boot genomen naar Koh Tao, een kleiner eilandje iets ten noorden van Koh Phangan, dat bekend staat om het duiken. Is heel gek om ineens in zo'n backpackers hotspot te zijn - na 36 dagen in een heel afgelegen baai met alleen maar yogi's en hippies! Voor mijn smaak is het wel een beetje té druk en toeristisch hier, met tattoo shops, ordinaire bars en westerse eettentjes overal, maar andere delen van het eiland schijnen rustiger te zijn. Vanochtend regende het een paar uur onafgebroken, en vermaakte ik me prima met mijn boek en in mijn eigen yoga bubbeltje :); nu is het inmiddels droog en ga ik met een scootertje op ontdekkingstocht!

  • 04 December 2015 - 10:54

    Leonie:

    Lieve Belle,
    ik kreeg een totaal leeg reisverslag... Is er iets misgegaan? Of is er iets met mijn pc?
    Heb het goed!

  • 04 December 2015 - 17:45

    Belle Jansen:

    Er ging iets mis met het plaatsen van de tekst vanaf Belles mobiel. Ik heb het nu bewerkt! Als het goed is kunnen jullie de blog nu wel lezen :) liefs Carry

  • 04 December 2015 - 21:36

    Linda Bloch:

    Bellie Bellie, zal ik maar gaan vousvoyeren? Wat bereik je toch weer mooie dingen! Leela ... Fantastisch! Ik krijg er allemaal associaties bij: Lena Lovice [zangeres in de jaren '80, eigen en sterk] of wat denk je van Lovely Lita [licht gewijzigde titel van Beatles song]. Heel veel goeds gewenst daro op je scootertje! Ik wil graag foto's zien!!

    Welterusten vanaf mij, lindaliefs

  • 04 December 2015 - 21:38

    Linda Bloch:

    PS foto's ontdekt....

  • 05 December 2015 - 10:36

    Regien:

    Lieve Leela,
    En nu de Creatiespiraal van Marinus Knoope nog lezen? Ik wens je een easy going leven toe.
    Joy and Hapiness en (een beetje oke dan) liefde, dikke kus!

  • 10 December 2015 - 13:09

    Leinie:

    Lieve Belle,
    Helemaal gelukt. Ik ben weer bijgelezen. Bijzonder hoor, een yogalerares in de familie!
    Liefs, L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Belle

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 34478

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 16 Juli 2014

Zuidoost Azië & Australië

Landen bezocht: