Bangkok & Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Belle Jansen - WaarBenJij.nu Bangkok & Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Belle Jansen - WaarBenJij.nu

Bangkok & Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Belle

09 December 2013 | Thailand, Chiang Mai

Lief thuisfront,

Na ruim een week in Thailand te zijn komt nu dan eindelijk een teken van leven :).
Vorige week zondag kwam ik 's middags aan in Bangkok, na twee supercomfortabele vluchten met Emirates airlines (en een nachtelijke overstap in het extreem glimmende Dubai). Van tevoren had ik alvast voor 2 nachten een hostel in Bangkok geboekt, een paar straten weg van de onder westerse backpackers populaire Kho San road.
Omdat ik erg moe (en ongesteld en huilerig) was van de reis en de onrustige laatste weken in Nederland (waarin ik nog veel moest regelen voor de uitwisseling in Sydney en geen eigen huis meer had) heb ik de paar dagen die ik in Bangkok was niet heel veel uitgespookt: vooral veel geslapen en wat rondgelopen door de straatjes in de buurt van mijn hostel, en naar het Koninklijk paleis, een andere beroemde tempel en een winkelcentrum geweest met 3 Chinese meisjes uit mijn dorm (die helaas slecht engels spraken dus het was een beetje awkward allemaal).
Van de protesten die aan de gang zijn in de stad heb ik niet heel veel meegekregen, behalve dat het nieuws overal op tv aanstond, sommige straten afgezet waren en aangeraden werd een aantal delen van de stad te mijden. Maar omdat Bangkok zo'n grote, hectische stad is en daardoor nogal ongrijpbaar voelde, was ik er niet erg op m'n gemak - maar was (en ben) wel aan het genieten van het warme zomerweer, het goddelijk lekkere eten en verse fruit overal en de supergoedkope Thaise massages.
Ik ben voornamelijk op deze reis gegaan om lekker te relaxen en aan yoga te doen en veel in de natuur te zijn en daarom wilde ik snel de stad uit. Dinsdagavond nam ik de nachtbus naar Chiang Mai (ontzettend afgezet door het reisbureautje waar ik het ticket kocht.. beginnersfoutje), een kleiner stadje in het noordwesten van Thailand dat bekend staat om de relaxte sfeer en de vele jungle trektochten die worden aangeboden, en waarover ik van vrienden die er zijn geweest goede verhalen heb gehoord.

In mijn hostel in Chiang Mai raakte ik aan de praat met Ashley, een 30-jarige massagetherapeut uit de VS die afgelopen zomer haar baan en huis heeft opgezegd om in 3 maanden van Californië naar Canada te wandelen (!) en daarna niet meer terug wilde naar het stressvolle leven in San Francisco. Daarom heeft ze een one way ticket naar Thailand geboekt, met het plan hier ook lekker veel in de natuur te zijn en ze doet deze en volgende week in Chiang Mai een cursus Thaise massage. Ze is een beetje zweverig en net als ik een health freak en ze heeft ook wat moeite met het acclimatiseren en alleen zijn hier in Thailand dus we kunnen het goed met elkaar vinden :).

Afgelopen vrijdag, zaterdag en zondag hebben we, samen met 5 anderen en een gids, een eco trektocht door de jungle rond de grens met Birma gedaan, een hele fijne ervaring! Er zijn ontzettend veel tour agencies die trektochten met raften en olifanten-rijden aanbieden, maar wij kozen voor een eco tour zonder die dingen en met het motto "Don't take anything but pictures & don't leave anything but footprints".
Elke dag hebben we ongeveer 3-4 uur gewandeld, waarvan sommige stukken ontzettend zwaar waren (want heel steil omhoog, klimmend over rotsen in een rivier of klauterend door een grot), maar andere delen een stuk eenvoudiger. Heeeeerlijk vond ik het om buiten in de frisse lucht te zijn, met prachtige uitzichten, alleen de stilte om ons heen en vooral bezig te zijn met waar je je volgende stap gaat zetten..
De eerste nacht aten en sliepen we bij een lokale familie in een bamboehut in een klein dorpje. De mensen daar hebben zo'n ander leven, het heeft me echt weer doen realiseren hoe onnodig luxe en ingewikkeld het leven in het Westen is en hoe goed het voor mij is om dat allemaal even achter te laten.
De tweede dag liepen 3 mannen uit het dorp met ons mee, en 's nachts sliepen we ook in een bamboehut, midden in de jungle bij de rivier. De mannen gingen na onze aankomst daar aan de slag met hakmessen en bamboestokken, en een paar uur later hadden ze voor ons allemaal borden, bestek en bekers uit bamboe gemaakt en een uitgebreide maaltijd gekookt!

Zondag aan het eind van de middag kwamen we alweer terug in Chiang Mai - echt weer wennen aan alle prikkels. Maar ohhhh wat lekker om een warme douche te nemen en op een matras te slapen.
Mijn plan nu is om komende week nog hier in Chiang Mai te blijven- ik heb een goede yogaschool gevonden en er zijn meerdere activiteiten die ik hier en in de omgeving nog wil gaan doen: o.a. Doi Suthep bezoeken, een tempel boven op een berg met uitzicht over de stad, een massage nemen bij de Women's prison massage centre en een dag kookles te krijgen op een organic farm buiten de stad. Volgend weekend zie ik Anne in Siem Raep (Cambodja), en vanaf dan ga ik 2 weken met haar samen verder reizen en kerst en oud&nieuw doorbrengen. Allerlei leuks in het vooruitzicht dus!

  • 09 December 2013 - 17:43

    Keetie:

    Leuk om je verhaal te lezen Bel! Enjoy! Geniet van de tropen....zooooo fijn!! Dikke kussen :-)

  • 09 December 2013 - 17:51

    Julius:

    Bellie,

    Wat is het toch dapper van je om alleen deze reis te ondernemen en beleven. Zoals al duidelijk in je verhaal naar voren komt, alleen hoeft niet per sé altijd alleen (chinese meisjes hier, massagetherapeuten uit de VS daar)te betekenen, maar toch ben jij er alleen heengegaan, en dat alleen vind ik al heel stoer!

    Fijn om te horen dat Chiang Mai, althans de trektocht/natuur daar, je erg bevalt. Hoop dat je snel weer wat post!

    Dikke kus vanuit het koude Utrecht,
    Julius

  • 09 December 2013 - 18:12

    Carry:

    Nice sistah! Geniet er lekker van :)

  • 09 December 2013 - 18:14

    Rosa:

    Hee Bel,

    Wat klinkt het allemaal super! Volgens mij ben je je wel thuis aan het voelen daar :)
    Echt fijn om te horen! Heel veel plezier!

    Xxx
    Rosa

  • 09 December 2013 - 19:00

    Leonie:

    Lieve Belle,
    Wat een moed alweer om zo'n niew avontuur aan te gaan. het klinkt of je prima redt, de ongemakken voor lief neemt, en heel goed in staat bent te zijn met wat zich aandient.
    Ben nu al weer benieuwd naar je volgende update!
    Veel liefs!

  • 09 December 2013 - 19:36

    Linda Bloch - Tante:

    lieve Bellie Bel!

    Wat een heerlijke opkikker voor mij, om jouw blog te lezen! Ik ben zwaar verkouden, heb een dib en hoorde van je dusje dat de een dukje geschdeven haddd. Snif, sdotter ededera. Ik lees je blogje in dukjes, dan heb ik dadluk ook dog wad. Snap de dit? lieve, schone, dantedus!

  • 09 December 2013 - 20:01

    Maya:

    Hoi Belle,

    Leuk om te lezen. Vroeg mij al af hoe het met je ging.
    Klinkt zo heerlijk: natuur, yoga, massages, organic farm....
    Geniet ervan.

    Lfs,
    Maya

  • 09 December 2013 - 20:03

    Casper:

    hoi belle
    alles goed met jou.
    groetjes van casper

  • 09 December 2013 - 21:45

    Regien:

    Wat schrijf je leuk; dat wist ik natuurlijk al wel, maar je bevestigt het weeR. Ik vind alleen het woord PRISON in women's prison massage niet zo lekker klinken en heb visioenen van je reis met Carry: waar was het ook al weer in Zuid Amerika?
    Morgen heb ik ook weer een stoelmassage op mijn werk: heeRlijk :-)
    Dikke kus

  • 09 December 2013 - 23:43

    Linda Bloch - Tante:

    Geweldig, Belle! Fijn dat ik kan lezen wat voor een interessante ervaringen je op doet! Toch mis ik jou... Blijf genieten en je weet het wat ik van je vindt: topper! lindakus

  • 10 December 2013 - 08:29

    Joyce:

    Lieve Belle,

    Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat en dat je nu al bezig bent om met je eigen unieke karakter een stempel op je reis te drukken (ecofriendly, organic, yoga). Het klinkt heerlijk allemaal! Heb er alle vertrouwen in dat je je draai helemaal gaat vinden. Ik kijk uit naar je volgende update en als je tijd hebt.. Gooi er 'ns wat foto's bij. Hele dikke kus vanuit Rotterdam

  • 10 December 2013 - 08:44

    Zoë:

    Hey lieve Belle,

    Oef wat een heerlijke en prachtige dingen heb je al weer gedaan! Blijft ontzettend mooi om te lezen hoe jij de wereld ontdekt! ;-) Geniet er van! :D

    Xxx Zoë

  • 11 December 2013 - 11:46

    Fabienne:

    Hi lieve Bel!

    Wat klinkt het heerlijk. Ik wil ook!!
    Hier wordt het alsmaar kouder en kouder.
    Dus ik zou nog heel vaak lurpend aan een cocktail een authentieke Thaise voetmassage nemen terwijl je bruin wordt in de zon en een stukje fruit neemt (na de cocktail) en natuurlijk uitkijkt op links de bergen en rechts de zee met de klanken van yoga achter je!

    Kus!

  • 23 December 2013 - 00:01

    Flo:

    hi bellie,

    wat leuk om te lezen, ik heb me nu pas aangemeld op je blog dus ga nu alles bijlezen :-)
    dikke kus!

  • 23 December 2013 - 00:01

    Flo:

    hi bellie,

    wat leuk om te lezen, ik heb me nu pas aangemeld op je blog dus ga nu alles bijlezen :-)
    dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Belle

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 34462

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 16 Juli 2014

Zuidoost Azië & Australië

Landen bezocht: