On the move - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Belle Jansen - WaarBenJij.nu On the move - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Belle Jansen - WaarBenJij.nu

On the move

Blijf op de hoogte en volg Belle

10 December 2015 | Thailand, Bangkok

We zijn nog maar een paar minuten onderweg maar nu begrijp ik waarom de goedkopere slow boat vanaf Koh Tao nog niet eens voor een kwart gevuld is; we zwiepen heen en weer op iedere golf en de zee is onrustig, de golven zijn superhoog, het perfecte recept om ontzettend zeeziek te worden. Ik zet een muziekje op en doe mijn ogen dicht in de hoop in slaap te vallen en te vergeten hoe misselijk ik ben. (En probeer wanhopig niet te denken aan de cheesecake en wortelsap die ik een paar uur voor vertrek nog naar binnen heb gewerkt.) Het zijn 3,5 lange uren... en dit alles om 100 baht (nog geen €2.50) uit te sparen die de snellere, meer solide boot extra kost. Ik zeg altijd wel hoeveel ik van reizen hou, maar in werkelijkheid hou ik vooral van op mooie plekken zijn, niet bepaald de reis tussendoor ;).

Even later zit ik in een veel te volgestouwde truck op weg naar het treinstation van Chumphon. Mijn haren wapperen woest in de koele avondwind, ik bedenk me dat ik al 3 dagen geen fatsoenlijk gesprek gevoerd heb met iemand en ik kan niet stoppen met glimlachen.

  • 10 December 2015 - 12:54

    Linda Bloch:

    Bellief!

    Wat ben je toch een topper!!!

    [nu ga ik gauw op weg naar Terborg, waar ik vanmiddag en vanavond werk!]

    lindaliefsss

  • 10 December 2015 - 13:00

    Leonie:

    Mijn hemel, Belle, ik ben zo blij dat ik hier zit en dat reuzen stukken eenvoudige en comfortabeler is. Ookal klagen mensen hier over volle treinen en vertraging.
    Ik bewonder je moed telkens weer.
    Kus,
    Leonie

  • 10 December 2015 - 15:15

    Jonas:

    Leuk Belle! Herkenbaar, dat slechte transport om geld uit te sparen. Ooit een bus van 36 uur verkozen boven een vlucht omdat het 10€ scheelde.. was een matige beslissing haha

  • 11 December 2015 - 00:46

    Tirza:

    Haha heerlijk Bel! Die golven maken al misselijk bij het lezen... Stoer dat je het allemaal aanpakt en durft. Aangemeld voor jouw blogs, dus ik mis niets meer! Veel liefs uit NL kusje nichtje

  • 11 December 2015 - 11:20

    Helen Heuff:

    Hi Belle, ik volg jouw belevenissen met veel plezier. Wat kan je toch goed schrijven! Daar moet je iets mee doen, een roman misschien?
    Groetjes van Helen

  • 13 December 2015 - 10:18

    B.j. Bloch:

    lieve koteboot, eindelijk met telefonische hulp van regien jouw hele bericht gelezen, fotoos kan ik niet ,krijgen tot nu toe, maar eerst aan jou liefs uit Zelhem sturen. ik vind je enorm dappder en stoer fijn,dat je het allemaal presteert. als je het niet erg vindt stop ik met een hele dikke ,kus ,oma bertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Belle

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 34369

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 16 Juli 2014

Zuidoost Azië & Australië

Landen bezocht: