Een minuutje tuk tuk rijden door Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Belle Jansen - WaarBenJij.nu Een minuutje tuk tuk rijden door Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Belle Jansen - WaarBenJij.nu

Een minuutje tuk tuk rijden door Phnom Penh

Blijf op de hoogte en volg Belle

19 December 2013 | Cambodja, Phnom-Penh

Onderweg naar de Killing fields (waarover later meer) maakte ik dit filmpje, om jullie een beetje te kunnen laten zien hoe het hier is:

Scooters, auto's, tuk tuks, vrachtwagens en fietsers rijden door elkaar heen over de (onverharde) weg, af en toe zigzaggend om kuilen te ontwijken, elkaar links en rechts inhalend en soms dwars tegen het verkeer in. Ondertussen steken een paar mensen de straat over of lopen met hun kar met koopwaar aan de kant van de weg. Jonge kinderen worden op schoot gehouden (soms 3 op een scooter) of in een fietsmandje vervoerd.
In al deze schijnbare chaos rijdt iedereen heel relaxed en gemoedelijk, ze geven elkaar voorrang en ondanks het getoeter blijven ze rustig als ze moeten wachten en daardoor voelt het toch veilig. Onze tuktuk chauffeur stopte onderweg bij een kraampje om mondkapjes voor ons te kopen, om ons te beschermen tegen alle uitlaatgassen en stofwolken.

• 19 December 2013 - 06:07

Peter Jansen:

Gaaf filmpje en foto, zuster Belle en zuster Anne!

Liefs.

• 19 December 2013 - 07:11

Linda Bloch - Tante:

Leuk om zo snel weer wat van je te lezen.... Alleen heeft dit mens hulp nodig bij de vertoning van de film! De foto's lukte me wel: heerlijk om je zo te zien [genieten] :)

lindakus