De gevreesde mijlpaal - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Belle Jansen - WaarBenJij.nu De gevreesde mijlpaal - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Belle Jansen - WaarBenJij.nu

De gevreesde mijlpaal

Blijf op de hoogte en volg Belle

12 Augustus 2014 | Vietnam, Hoi An

Gisteren, op mijn 25e verjaardag, werd ik wakker in Hoi An, een klein kuststadje ongeveer in het midden van Vietnam, waar we de middag ervoor met een nachtbus aangekomen waren (een heel avontuur op zich!).
Anne heeft voor me gezongen en ze had de kamer heel lief versierd met slingers en ballonnen, heeft me mooie oorbellen (en later ook nog een ketting) cadeau gegeven én een pakket kaartjes van vriendinnen en familie meegenomen, echt een superleuke verrassing!!!! Dank jullie wel allemaal voor degenen die een kaart hebben gestuurd; ondanks de fysieke afstand voelde ik me meteen echt ontzettend jarig en geliefd :).

We brachten het eerste gedeelte van de dag door op het strand: met paradijselijk uitzicht lekker lezend onder een parasol. Daarna fietsten we terug naar het stadje en trakteerde ik Anne en Viren op een koffieproeverij en wat lekkers in een klein non-profit caféetje waar alle medewerkers doofstom zijn. Er wordt met hen gecommuniceerd met kleine houten blokjes waarop "ice", "thank you", "bill" etc. staat, en met heel veel glimlachen. Hierdoor heerst er een enorme rust en de schaduwrijke patio is een hele fijne plek om te ontsnappen aan de hitte.

Na in het hostel bijgekomen te zijn liepen we 's avonds naar het oude centrum van Hoi An, dat erg mooi verlicht wordt met kleurrijke lampionnen. Op de rivier lieten we ieder een lampionnetje met waxinelichtje te water en maakten een wens; vergelijkbaar met hoe we met z'n 3en op Oudjaarsavond in Chiang Mai een lampion de lucht inlieten.
Daarna hebben we heerlijk uitgebreid gegeten, de lekkerste maaltijd in Vietnam tot nu toe: de voorgerechtjes waren verse spring rolls (rauwe loempiaatjes gemaakt met rijstvellen), gemarineerde inktvisringen en garnalen en het hoofdgerecht gestoomde vis met kruiden en groenten. Tot slot nog wat cocktails gedronken in een barretje en even met papa, mama en Carry gebeld :). Echt een héle geslaagde verjaardag was het!

Vroegah, toen ik nog een jong meisje was, dacht ik altijd: "als ik 25 ben is mijn leven helemaal voor elkaar". Ruim een jaar geleden had ik nog geen idee wat ik nou eigenlijk wil met mijn leven en wat mij gelukkig maakt, en keek ik zo op tegen 25 worden en het niet aan mijn verwachtigen voldoen. Hoewel ik nu nog niet afgestudeerd ben, single ben, nog altijd die verdomde onzekerheid heb, niet emotioneel/financieel onafhankelijk van mijn ouders ben en voorlopig nog niet wil settelen... ben ik nu zo gelukkig! Met een grote glimlach lag ik vannacht in bed. Het afgelopen jaar heeft mij zoveel levenservaring en zelfkennis gebracht en ik hoop echt dat ik me het komende jaar zo sterk zal blijven voelen!

  • 12 Augustus 2014 - 08:06

    Linda Bloch:

    JJJIIIEEEEEEE HHHHAAAAAA!!!!

  • 12 Augustus 2014 - 08:51

    Leonie:

    Lieve Belle,
    mooi hoe je dit allemaal verwoordt. Je begrijpt toch wel dat met zo'n start de volgende kwarteeuw so wie so een klapper wordt. Bij elk tegenslagje lees je gewoon je eigen verhaal nog een keer en het kan niet meer stuk. Nogmaals gefeliciteerd.

  • 14 Augustus 2014 - 11:16

    Flo:

    Lekker Bellie, mooi dat je zo happy bent en zo hebt genoten van je verjaardag :-)
    kus flo

  • 17 Augustus 2014 - 17:09

    Jef En Marin:

    Belle, gefeliciteerd met je verjaardag; en goed te horen dat je zo van die dag hebt genoten. Het menu klonk heerlijk..... Liefs van ons beiden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Belle

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 34365

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 16 Juli 2014

Zuidoost Azië & Australië

Landen bezocht: